KONKURS GEOGRAFICZNY „MODEL TERENU W BARWACH HIPSOMETRYCZNYCH” – DLA KLAS V „MODEL UKŁADU SŁONECZNEGO” – DLA KLAS VI
Konkurs geograficzny
„Model terenu w barwach hipsometrycznych” – dla klas V
„Model Układu Słonecznego” – dla klas VI
REGULAMIN KONKURSU
I. Cele konkursu.
- Popularyzacja wiedzy geograficznej.
- Rozbudzanie i rozszerzanie zainteresowań geografią.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych.
- Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji. Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Posługiwanie się atlasem.
- Poszerzanie wiedzy o:
- w klasach V – „Prezentacji ukształtowania w barwach hipsometrycznych” oraz „Krajobrazach Polski”
- w klasach VI – „Układzie Słonecznym” oraz „Środowisku przyrodniczym i ludności Europy”.
6. Promowanie uczniów o szczególnych zainteresowaniach i wiedzy z geografii.
7. Stworzenie uczniom warunków do wykazania się swoją wiedzą, zainteresowaniami i zdolnościami manualnymi.
II. Uczestnicy konkursu
a) Uczniowie klas V – Szkoły Podstawowej Nr 13 w Rzeszowie
b) Uczniowie klas VI – Szkoły Podstawowej Nr 13 w Rzeszowie
III. Przebieg konkursu
- Etap – eliminacje polegają na:
a) Stworzeniu modelu terenu w barwach hipsometrycznych przez uczniów klas V (samodzielnie lub w zespołach maksymalnie 2-osobowych)
b) Stworzeniu modelu Układu Słonecznego przez uczniów klas VI (samodzielnie lub w zespołach maksymalnie 2-osobowych)
- Etap – finał – na platformie Kahoot – pytania zamknięte oraz umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji.
a) Dla uczniów klas V – wiedza z zakresu „Mapy” oraz „Krajobrazy Polski” ;
b) Dla uczniów klas VI – wiedza z zakresu znajomości Ruchów Ziemi; Układu Słonecznego oraz Środowiska przyrodniczego i ludności Europy.
Gotowe modele (podpisane w formie: Imię/Imiona; Nr z dziennika; Klasa) należy przekazać bezpośrednio do nauczyciela geografii – w trakcie lekcji danej klasy nie później niż do 16 lutego 2024.
Finał konkursu zostanie przeprowadzony 22 lutego 2024 w pracowni komputerowej
a) Dla uczniów klas V o godz. 15:35,
b) Dla uczniów klas VI o godz. 16:35
IV. Kryteria oceny
- Etap – oceniana będzie dokładność, staranność oraz poprawność merytoryczna treści. W tym etapie przyznane zostaną punkty od 1 do 5.
- Etap – oceniana będzie wiedza i szybkość reakcji na zadawane pytania. Osobom z najlepszymi wynikami zostaną przyznane punkty od 1 do 5 (gdzie 5 pkt zostanie przyznane dla osoby z najwyższym wynikiem, a 1 pkt dla osoby znajdującej się na 5 miejscu)
Punkty z poszczególnych etapów zostaną zsumowane. Osoba, która uzyska najwyższy wynik zostanie zwycięzcą.
V. Nagrody (oceny traktowane na równi z oceną ze sprawdzianu)
1. | Za zajęcie miejsca I – III | – cząstkowa ocena celująca z przedmiotu. |
2. | Za zajęcie miejsc IV – X | – cząstkowa ocena bardzo dobra z przedmiotu. |