tel. +48 17 748 24 30
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Misja szkoły

"Podaj mi swoją dłoń,
zmierzamy w tym samym kierunku.
Drogowskazem jest: prawda, miłość, piękno i dobro."

Wycieczka klasy szóstej

W dniach 30-31 maja uczniowie klasy szóstej wyjechali na wycieczkę: Kraków-Wadowice-Ojcowski Park Narodowy.

W Krakowie zwiedzaliśmy wystawę "Kryptografia wczoraj i dziś", prezentującą historię urządzeń wykorzystywanych do przesyłania tajnych informacji. Mogliśmy również wypróbować swoich sił i zaszyfrować informacje lub je odszyfrować.

Następnie z panią przewodnik zwiedzaliśmy krakowski Kazimierz, dziś kojarzony głównie jako dawna dzielnica żydowska. Założony został jako samodzielne miasto przez króla Kazimierza Wielkiego w roku 1335 na obszarze kilku osad, których początki sięgają jeszcze XI stulecia.

Po przyjeździe do Wadowic i zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się na zwiedzanie miasta i pyszne kremówki.

W drugi dzień chodziliśmy po Ojcowskim Parku Narodowym.  Widzieliśmy Zamek Pieskowa Skała, ruiny zamku „Kazimierzowskiego” w Ojcowie, widzieliśmy Maczugę Herkulesa, Jaskinię Nietoperzową, Igłę Deotymy,  Grotę Łokietka, przeszliśmy przez  Bramę Krakowską.

Zmęczeni ale zadowolenia wróciliśmy do Rzeszowa!